Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resipi Sotong Sambal

Goreng kacang tanah tanpa minyak sehingga masak dan dikisar kasar. Cuci sotong kembang dan tuskan.


Sambal Tumis Sotong Squid Sambal Sambal Recipe Malaysian Food Nyonya Food

Resepi Sambal Sotong Kering Cumi-Cumi Copy resepi asal dari Amies Kitchen Bahan-bahan.

Resipi sotong sambal. Pasti makan sedap sampai menjilat jari. Cara-cara menyediakan sotong sambal ala Thai. Sedang mancari Resipi Sambal Sotong Kacang.

Sotong Petai Cili kering. 15 RESIPI BERASASKAN SOTONG. Merujuk pada resepi yang dikongsikan oleh Zuraini Mat Arshad di laman Facebook sotong harus direbus dahulu dan ditoskan.

Jika tidak sotong kering akan jadi liat. Sambal sotong berkuah paling meletopRasa dia sebijik macam makcik jual nasilemak buat Nahh resepi 1Sotong2Tomato3Bawang Holland 12 biji4Cili merah. Sotong kembang yang siap dibeli tidaklah menjadi pilihan pemasak.

Panaskan minyak dalam kuali. Kami kongsikan beberapa tip untuk melembutkan sotong. Tuangkan 12 cawan air untuk kuahnya.

Resepi Sambal Sotong Simple Tapi Sedap. Tumis hirisan bawang besar bawang putih dan serai sehingga naik bau. 3- Jika menggunakan sotong katak anda boleh masukkan serai yang diketuk atau daun limau purut untuk hilangkan bau hanyir sotong di dalam sambal.

Sambal sotong yang pekat ini memang sedap dimakan dengan nasi lemak atau nasi putihKami memang suka sangat letak petai bila masak sotong ni. Tetapi dalam menyediakan sambal sotong kering anda perlu tahu teknik untuk melembutkan sotong terlebih dahulu. Sunah Sakura 5102019 103000 AM menu berbuka Ramadhan Resepi sotong.

Dimakan pula dengan nasi lemak memang gabungan yang padu. Ia juga boleh digunakan jika tidak cerewet. Resepi Sambal Sotong Petai.

Antara resepi sotong yang digemari ialah sotong sambal petai. Kemudian masukkan cili kisar dan masak sehingga terbit minyak. Masakan kampung dan hidangan kenduri juda termasuk menu hidangan.

Selepas itu masukkan pes tom yam dan kacau rata diikuti dengan sos sotong dan sos tiram. Biar sehingga mendidih dan pekat. Panaskan minyak masak dan tumiskan bahan yang dikisar sehingga wangi dan pecah minyak.

Masukkan air asam jawa gula dan garam. Tapi jangan lama takut nanti sotong jadi liat. 500 gram sotong kering cumi-cumi - rendam dengan air panas - biarkan semalaman Sis rebus sekejap - bersihkan 12 cawan minyak 1 sudu besar pati asam jawa - bancuh dengan 1 cawan air 2 helai daun pandan - siat-siat Sis tak letak garam gula perasa pilihan.

Hidangan ini sangat popular dikalangan masyarakat Melayu. Sotong kering memang sedap jika dibuat sambal tumis. Masukkan kacang tanah yang sudah dikisar.


Pin Di Food Varieties Makan Makan Time


Azie Kitchen Sambal Sotong Yang Sedap Resep Masakan Resep Masakan Cina Masakan Indonesia


Posting Komentar untuk "Resipi Sotong Sambal"